lördag 27 februari 2010

Tavelsjön Resultat, Ny Art

Resultatlista:



Innan starten på Tavelsjön (Umeå). Jens och Fredde redo med varsin isskopa.


Då har man kommit hem från dagens fisketur. Åkte vid 04.45 och kom hem vid 19.30...
Så är det när man åker långt för att fiska. Det var jag, Jens och Fredde som åkte härifrån Sundsvall.
Fisket var väl bra, men tanke på vädret, det gällde att vara på rätt plats, för då kunde man få riktigt bra vissa stunder. De flesta som jag pratade med hade ojämt fiske. Ena timmen så fick de ett närmare 5 kilo och ibland så fick då bara ett par hekto i timmen.
Det var lika för mig. Första timmen så gick det väl inte så bra. Men sedan så kom fisket igång för mig och jag hade riktigt bra fiske vid 12.00. Sedan så fick jag bara något hekto sista timmen.

Jag lyckades få ihop 6917 g abborre. Körde trekrok mestadels av tiden, jag fick de på trekrok med maggot, trekrok med öga och bara trekrok. Man fick anpassa sig efter just hur fisken i det hålet man satt i ville ha det. Jag testade även tafs en stund och på den lilla stunden så lyckades jag lura upp en fin sik, ca 400g. Har aldrig tidigare fått någon sik på pimpel, men har inte utfört riktat fiske efter sik heller.




Vinnare Junior: Emil Sjöberg 6917 (2 deltagare)
Vinnaren i Veteran klassen hade ca 10660 g
Vinnaren i Herr klassen hade ca 13800 g
Vinnaren i Dam klassen hade ca 9700 g

(Hörde inte exakt vikterna på vinnarna, men något sådant var det. Ska leta efter resultatlista.)




Resultat i bilen:

1a. Jens 8345 g
2a. Jag 6917 g
¨¨3a. Fredde 5668 g
Dagen rutt. Grön=start. Blå-Gång innan start och efter slutskottet. Röd är fiskeområdet. Höll mig på samma ställe hela tiden. Det nappade ju bra tills det var 1 h kvar, och då hade jag inga nya planer så jag sprang runt i samma område och letade fisk, vilket var dåligt gjort eftersom jag inte fick nå mycket mer.



Freddan häller över sin fisk i en påse innan vi gick in igen efter 4 timmars fiske.

I väntat på prisutdelning.

Prisutdelning

Jens blev bäst i bilen idag på vikten 8345 g

Prisutdelning, Det var jämt i toppen, tror det var tre stycken på 13 kilo i seniorklassen.

Min nya art till artlistan 2010. SIK

Jag är nöjd med min insats idag, kunde ju ha startat på ett annat ställe men nu blev jag där jag blev och jag lyckades ju få ihop lite fisk iallafall. Synd bara att det dog av mot slutet. Skulle nog ha förflyttat mig tidigare men trodde att det fanns mer fisk i området, vilket var fel.

Imorgon så blir det Dm på Indalsälven. Risken för riktigt skitfiske är stor...

2 kommentarer:

  1. :) Snyggt jobbat men du gick inte ner till Höger (öster) ner till badviken.. där är det grymt med fisk hela viken dvs öster om 4:an och runt hela den böjen till 2:an.. Niklas Gotthardsson var han med?? Det var han som visade var man skulle fiska där på den sjön.. :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade väl lite planer på att ta mig nedåt efter den kanten. Men jag fick ju fisk i tredje hållet så jag blev kvar där länge, och sedan ville jag inte springa nå längre då det tog närmare 30 min att komma dit jag startade, och föret var inte alls bra.. Niklas var med, Han är kung, han kan verkligen sjön. :)

    SvaraRadera