söndag 28 mars 2010

Öbackanappet


Det blev inge Hedsjöpimpel för mig, skjutsen strejkade..
Det blev skitfiske på Öbackanappet i Härnösand med Mikael Wiström istället. Innan jag började fiska så förstod jag att det skulle bli sjukt dåligt fiske, som det har varit tidigare år. Jag fick två små abborrar som vägde totalt 65 g (med påse). Micke fick en liten sik som vägde 100 g (med påse).. Tror jag kom på 30 plats.. Vinnaren hade ca 1850 g. Tror att alla över 500 g hade stora abborrar.. Ingen som fick några mängder med små abborre.
Nu siktar vi framåt..

7 kommentarer:

  1. Visst vad det grymt bra fiske idag?

    SvaraRadera
  2. Bättre tävlingar i Kramfors området till helgen.

    SvaraRadera
  3. Haha, det kan inte bli sämre ju..

    SvaraRadera
  4. Men du fick ju 2 abborrar,skapligt det för att vara på Älansfjärden,tävlingen på måndag uppe i Väja brukar vara bra, fast inte som B-fjärden förstås.

    SvaraRadera
  5. Nästa helg på det påsktävlingarna inöver landet som gäller

    SvaraRadera
  6. Vilka tävlingar är det?

    SvaraRadera