måndag 23 maj 2011

Inför kvällen Km i Strömmingfiske

Km i Strömmingfiske i CFC 2011

Resultatlistan från 2009:
Resultat


Fredrik Samuelsson 3900g

Jangler 3650g

Emil Sjöberg 2600g

Simpkungen 1500g

Första km i strömmingfiske hölls 2009. Vi var fyra stycken deltagare som fiskade mellan 18.00 till 22.00. Helt klart ett misstag då jag nu vet att det inte är någon mening före klockan 21.00.


Resultatlistan från 2010
Finns faktiskt inte så mycket att skriva om detta år. Totalt totalt värdelöst. Så här skrev jag om fisket förra året: Kändes som om det skulle bli en flopp redan innan start, och det kändes rätt.

Tävlingen pågick under 3 timmar ute på Spikarna. Största felet var väl att det inte fanns något stim med fisk där, några ströingar fanns det ibland endast. Men Örjan (simpkungen) vann på 14 strömmingar, Jangler hade 13 strömmingar. Sedan så trappades det av neråt, Fredde hade 11, Jag 4, Berga 3 och Olle 2.

I kväll tror jag på bra fiske ännu en gång eftersom jag har varit ute 3 kvällar nu och jag har fått fisk samtliga kvällar. Vinnarvikten kommer att ligga på 5,4 kilo och det är drygt hundra strömmingar.

3 kommentarer:

  1. Mäktade bara med 61 strömmingar :(

    SvaraRadera
  2. Vann du inte Emil? :D blåser som satan idag får se om man vågar sig ut en sväng

    SvaraRadera