tisdag 14 februari 2012

Kråklock

Det finns flera olika sätt att använda sig av om man vill försöka jaga lite Kråka. Jakten med uven är väldigt rolig men när man är själv så blir det lite för mycket jobb. Har inte några riktigt heta ställen heller.


Man kan använda sig av en Kråklock och gömma sig i ett gömsle.

I dag så valde jag att bara gå ut och ställa mig under en gran och locka. Jag använder inte lockhjälp, jag lockar själv.

Ganska omgående efter att jag började locka så kom 2 kråkor flygande över mig men jag kunde inte komma till skott, de satt sig en bit in i skogen istället.

Jag försatte locka och en skata sätter sig i en tall och jag kunde skjuta den. En stund senare så kom en skata till och sätter sig rakt ovanför huvudet på mig i en gran. Även den fick en hagelsvärm i sig och ramlar ned.


Så det blev två skator i alla fall


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar