onsdag 10 november 2010

Snön faller

Vilmer ute i snön och leker

Snön faller och faller. Skulle tippa på att de har kommit drygt två decimeter här i Sundsvall. I Jättendal tror jag att det har kommit närmare en decimeter och nere i Hårte ca 6 cm.
Det är folk som ska ut och jaga på fredag, men jag vet inte hur jag ska göra. Är väldigt sugen, men vi får väl se hur det blir, Leif skulle i alla fall vara hemma. Detta kan ju vara det sista dagarna älgjakt i år och man vill ju inte missa det.
Till helgen ska jag jaga om det inte blir dåligt före utav snön, vi får väl se.

Pimpelsäsongen börjar närma sig med stormsteg, det finns många gångbara isar redan nu, (ifjol fick vi vänta långt in i december). Ett gäng från Cfc ska ut i helgen, men som sagt så tar jag älgjakten istället medans den pågår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar