söndag 14 oktober 2012

Älgjakt dag 5

Det verkade inge vidare i natt när man vaknade av att det ösregnade titt som tätt. Lagomt till att vi skulle släppa hundarna så slutade det i alla fall att regna så det blev bättre väder. Men det var ju väldigt blött i skogen ändå.


Jag gick med Haffa i dag eftersom Bengt var på annat håll och jagade. Det var Leif, Åke, jag och Hans som gick med hund.

Det var väldigt lite med älgspår där jag gick men på slutet av dagen så tror jag att jag hade älg en bit framför mig men då började folk  ropa och leka med en hund åt andra hållet så de var det kört för dit sprang Haffa också..


I vårat lag så blev det mest rådjursjakt och tjäderjakt.. De andra grupperna har nog inte skjutit någon men de hade haft tag i älg.

Nu blir det nya tag till helgen igen!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar