onsdag 11 april 2012

Bäverjakt

Då var årets andra jakt på bäver avklarad, ännu en gång med lyckat resultat.

Vi (jag o Bertil) gick efter en bäck ikväll. Har tre ställen efter den med aktiva bävrar varav ett ställe är riktigt hett. Vi såg ingen bäver på de två första ställena men på det tredje heta stället så skrämde vi en bäver direkt. Vi gick 70 m till och då får jag syn på en annan bäver som sitter och äter. Jag visar bävern för Bertil och sedan så skjuter jag den med 222an. Ett bra skott och bävern blir kvar på platsen.


Då har jag jagat bäver två gånger i år och fått skjuta två. Det lär väl bli några flera gånger framöver.


Published with Blogger-droid v2.0.2

2 kommentarer:

  1. Hejhej, vart är det du jagar? tar du reda på något från bävern?

    SvaraRadera
  2. Jag jagar trakterna mellan Hudiksvall o Sundsvall samt Mellan Hassela å Matfors. Jag tar reda på låren till rökning och jag brukar även flå de och spara skinnen.

    SvaraRadera