lördag 12 januari 2013

Den Historiska Kulan på Björköfjärden 12/1-2013

Lånad bild av Storfiskarn Thomas!

Ingen kunde väl tro att det skulle komma upp flera påsar över 30 kilo i dag. Visst, Strålande sol brukar bidra till bra fiske, men så här bra?? Jag tippade kring 25 kilo men efter att jag hade suttit i en halvtimme i första hålet så var det bara att inse, Det räcker inte med 30 kilo.

Det var 6 stycken över 30 kilo av totalt 12 stycken deltagare i Herrklassen.
Det var 4 stycken som fick mer än det tidigare Svenska rekordet som Jens hade. Nu har däremot Lill-Thomas det Svenska rekordet och troligen Världsrekordet för 4 timmars pimpeltävling, endast abborre.

Jag lyckades få ihop 39653 gram och det är jag jävligt nöjd med, Nytt PB och Tredje högsta vikten i Sverige. Efter första timmens fiske så låg jag bra till. Men när det senare hade gått två timmar till så låg jag jävligt dåligt till, dålig storlek på fisken och många linbrott resulterade i två bortkastade timmar. Dock så tog jag ett beslut och drog iväg ensam efter 1,5 timme och strax efter så kom även Johan och Thomas som jag hade fiskat tidigare med och efter att jag hade pekat åt vilket håll vi skulle fiska åt så fick vi riktigt bra med fisk och vi alla tre fixade våra framskjutna placeringar där på slutet.
Dock så fanns det riktigt bra fiske på flera platser, flera av oss som hade över 30 kilo var på olika platser.

Björköfjärden har levererat ännu en gång nu är blicken riktad mot 50 kilo, det är inte alls omöjligt under rätta förhållanden och fisket på fjärden verkar bara bli bättre och bättre. Det skulle verkligen vara intressant att se resultatlistorna för de närmsta 5 åren.

Grattis Thomas och Grattis till alla andra som slog sina Personliga rekord i dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar