torsdag 22 augusti 2013

Grävlingsjakt

Häromnatten så var jag ute och jsgsde grävling med Pella och finnstövaren Bella. Det blev upptag efter en timmes jakt och det gick i ett gryt. Vi gick dit och skulle till å försöka peta ut den men under tiden vi gjorde det så smet den ut.  Fullt ös igen och sedan så blev det stopp vid en sten. Vi petade och petade på den men fick inte ut den så vi fick ge upp..

I går när jag skulle ut med jämthunden Tula så fick jag ett samtal av Bertil om att Finnspetsen Vicke hade skällt på en grävling. Jag åker självklart dit och släpper i området och omgående så börjar Tula att skälla på grävlingen. Efter att hon hade bekantat sig och skällt ett tag på sin försts grävling så kunde jag avsluta jakten.
Riktigt roligt och bra träning för Tula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar