lördag 9 november 2013

Bom bom i Älgskogen

Egentligen så skulle man ju låta bli att blogga i dag men lika bra å göra med ändå. Fick tag på älg med Tula tidigt i morse och det blev ett kort ståndskall 60 m ifrån. Såg älg eller älgar mellan träden men det fanns ingen lucka så att jag kunde skjuta. Det gick lös igen och det rundade mig och en mindte tjur kom upp 20 m ifrån mig. Jag skjuter när den passerar en lucka på 3 m men länner direkt att jag sköt framför. Jag hittade hår på skottplatsen men ingen blod eller något annat. Därefter så gick vi och spårade med flera hundar i någon kilometer men älgen hade fortsatt utan problem. Troligen så rakade jag av hakskägget eller väldigt långt fram.
Inget att sura över i alla fall, gjort är gjort och det verkar ju som om det har gått bra för pinntjuren.
Sent på dagens jakt så fick Johan i lag 2 skjuta ko och kalv. De var lite folk så jag hjälpte till med framdragning och tillvaratagning av älgarna.
Nya tag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar