lördag 8 februari 2014

Rävjakt Hornslandet

I dag så var jag bjuden till Hornslandet på samjakt på räv. Jag var där även i fjol och då blev det två gryträvar skjutna.
I år så hade jag med mig Greven och Bosse dit. Regn och snöslask resulterade i värdelösa förutsättningar.
Greven spårade i alla fall in en räv i ett stengryt och när jag kom fram till grytet så hade räven gått ut. Släppte Greven på spåret och det blev fullt drev och omgående så fick jag veta att räven hade blivit skjuten av en passkytt.
Därefter så kollade vi lite gryt också men de som vi kollade var tomma. Däremot så fick gänget som följde med Stoltz skjuta en räv vid gryt.

Alltid lika trevligt med dessa samjakter, synd bara på det värdelösa vädret i år igen. Men ändå så var det ca 20 jägare som deltog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar