fredag 17 juli 2009

Gädda, Abborre, Nätfiske, Mycket har det blivit, Även älgen har fastnat på film

Mycket har hänt sedan sista jag skrev,
Jag har varit i Junsele och fiskat abborre och gädda,
Varit i Lunnsjön och fiskat abborre och gädda,
Haft nät ett par gånger,
Flugfiskat utan resultat,
Fångat en Älg på film i Junsele, Finns längst ner på inlägget.



Sköten som vi la igår kväll, När vi tog upp idag så fanns det bara strömmingskallar och småabborrar kvar i skötarn. Sälen hade varit framme och rensat helt. Men abborrarna lämnade han kvar...
Micke och Jag i Lunnsjön. Fick ca 25 abborrar och 4 gäddor.
Dubbbelhugg på dessa två 410 g abborrar. Spinnare var det som gällde denna kväll.
Det blev vinst för mig idag, 19-17 i tävlingen


Kusinen Camilla Edlund har fått en fin 550 g abborre på mete i Junsele. Ca 20 abborrar tog tillvara för tillagning.


Jag har lyckats lura upp en 3 kilos gädda i Rensjön i Junsele, plus lite abborrar och fler mindre gäddor.




Viktor och Madde står och fördelar fisk efter upptagning av nät. Ca 60 abborrar och 5 sikar på 2 läggen.


Näten fick rengöras efter en natt i havet. 75 abborrar blev det denna gång. Det tar lång tid för mig att filéa så många abborrar.




Abborrar Aborrar och lite Abborrar...




När jag satt och metade från en båt i Junsele så kom denna älgtjur fram efter strand kanten.
Älgen syns bäst i slutet av filmen.
Har inte tid att blogga mer nu, Måste ut och fiska!

2 kommentarer:

  1. Men var är bilden på mig och min stora borre bror????

    SvaraRadera
  2. De bilderna har du, så du får skicka på hotmail..

    SvaraRadera