onsdag 5 augusti 2009

Äntligen! Min Första Lax

Min första Lax, 7680 g

Natten mellan tisdag och onsdag åkte Jag och Fredde till Bergeforsen för att fiska Lax. Det blev fjärde gången för mig som jag fiskade Lax.
Lämpligt med folk och mulet och varmt väder.


Jag fick ett napp tidigt, Men den Laxen lossnade direkt efter en gungning. Antagligen felkrokad, men man vet aldrig. Sedan vid 24:00 så fick jag ett rejält trassel på spötoppen, och det blev ju inte bättre utav mörkret, Jag hade mobilen och lyste med. Flugan lossnade sedan när Jag skulle dra in linan. Det tog säkert 1 h innan jag kunde fiska igen. Det var då, på andra kastet som Laxen högg. Jag krokade den och sedan var det bara att försiktigt drilla in den. Drillningen gick bra och Fredde kunde ta upp den med håven och efter en kontroll var flugan satt så kunde Jag ta reda på Laxen. Den vägde 7680 g och var 90 cm.
Fredde fick en på 11140 g.

Fredde och Jag med varsin Lax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar