måndag 3 augusti 2009

Första gången Laxfiske!

En Laxhane som har bitit fel fluga..
Denna helg (Fredag, Lördag, Söndag har jag fiskat Lax, Iallafall försökt lära mig de knepen och tekniken som krävs.
Nu såhär i efterhand känns det som om man har lärt sig mycket av det som krävs, förutom en sak, Drilla en lax.. Jag lyckades bara felkroka en Lax. Laxen hade bestämt sig, full fart tills det inte var många meter kvar på rullen. Då lossnade den och med in på flugan fick jag ett fjäll... Detta var på Fredagen. 4 fiskar togs upp denna natt och flera felkrokade släpptes tillbaka..
Lördagsnatten skulle kanske ge mig mer lycka? Men icke. Det blev inte någon napp idag heller. Jangler lyckades iallafall kroka en lax på 11,4 kg på småtimmarna. Tror att det var 7 fiskar som kom upp. Jag och Fredde blev utan.


Jangler med sin Lax på 11,4 kg som han fick på morgonen.

Söndagsnatten blev inte bättre den. Endast 1 fisk kom upp, Den vägde ca 3 kilo. Fredde och Jag gav upp tidigt vid klockan 01:00 för att fisket var för dåligt.
Nu ska jag vända tillbaka på tiden igen och inte sova halva dagen och vara uppe hela natten.. Tror att jag ska forsätta ge mig på småöringarna i Ån neröver Gnarp, De fiskarna är i lämplig storlek för mig..

Laxhona kring 12 kg.


Det vakade Lax mest hela tiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar