söndag 26 september 2010

Jakten för denna helg är över

Är nu på väg hem till Sundsvall. Jag är mest besviken och trött.
Efter att jag hade kopplat Ronja vid Grävlingen så han jag bara gå 150 m så stötte jag en tjädertupp, jag släppte Ronja men hon gjorde en krok runt mig och sprang tillbaka till Grävlingen. Jag hämtade henne igen och när jag släppte igen, 400 m ifrån så höll hon sig till mig. Hon märkte väl hur forbannad jag var... Sedan så stötte jag ännu en tjäder, inte långt därifrån så stötte jag en orre också. På väg ner till vägen så började hon skälla riktigt och jag hörde en fågel sätta sig i ett träd. Ronja öser på och jag smyger mig fram, lite klumpigt och för hastigt så tjädern flög, jag får skylla på att mitt humör inte var på topp och att jag var väldigt trött efter att ha varit i skogen hela dagen.
Nu blir det vila.
Published with Blogger-droid v1.5.9

1 kommentar: