torsdag 14 april 2011

Årets första Bäver


Då satt man hemma igen och det är dags att lägga sig, för i morgon bitti ska jag ut igen och jaga bäver.
Det blev en lång promenad för  mig idag,  ca 5 km faktiskt. Hade snöskor och det gick mestadels bra hela tiden.
På den sträckan som jag gick så fann jag en hydda till som var i "bruk" och även en hel del gnag.
Från bilen sedan nu ikväll så såg jag en älg och en helvit hare. Så jag har sett en hel del djur idag. Bäver, grävling, hare, älg. sångsvan, knölsvan, knipor, gräsänder och kanadagäss.

Bävern som jag sköt är riktigt stor, ska väga den i morgon innan jag flår den.



Fin å, men tyvär så var det länge sedan det var någon bäver här.


Övergiven hydda


Kanadagäss, bild på grävlingen finns längre ner.



Utanför pinnen som sticker upp låg bävern, jag trodde verkligen att jag skulle blöta mig. Men jag klarade mig som tur var.



Här ska jag till att dra in bävern i en rep som jag var ut och knöt fast runt benen.




Bävern på land och det långa vandringen till bilen återstod..

1 kommentar: