söndag 10 april 2011

Dålig is

Det blev inte nå tävlingspimpel denna helg, bara lite Fritidspimpel och lite traditionell angling efter gädda. Vi fick 6 Gäddor och den största vägde 4,5 kg.

I alla fall så var det sista gången som jag var ute på isen i Långskog för i år. Isen är riktigt dålig efter stränderna och även dålig efter ute på.
I går trampade jag igenom och blötte mig.

Nu i veckan så är det sista tävlingen i cfc's km serie. Vi får hoppas att isen håller, men det ska nog gå.

Till helgen åker vi norrut till Umeå, Tavelsjön och några till tävlingar. Mer om det närmare helgen.
Published with Blogger-droid v1.6.8

5 kommentarer:

  1. Någon koll på hur isen är ute på b-fjärden? :)

    SvaraRadera
  2. Ni kommer väl med ett gäng från CFC till storfiskarnappet på lördag.( Leif )

    SvaraRadera
  3. Hallo! Sundberg å jag tänker vara med på Bergsnappet i Östersund på lördag,dom har ju dm på söndag. Vet du eller nån om nån täv som vi kan åka på då. Ha det !

    SvaraRadera
  4. Jag har inte sådan stor koll hur det är här i trakterna då tyvär. Vi är uppe i Umeå då och tävlar på Tavelsjön :)

    SvaraRadera