lördag 29 oktober 2011

Full fart i älgskogen, Sköt en tjur

Löken har fått skjuta kalven på stånd nu som han tidigare sköt på.

Tula hade tag i en ny älg som Haffa tog över efter att Tula hade släppt. Älgkon sprang förbi Leif men han avtog skott då det var mycket sly i vägen.

Älgen som jag sköt hade Tula fått tag på. Jag hörde upptaget men sedan drog det iväg. Därefter så vände det och kom mot mig. Tula skällde någon gång och tillslut så blev tjuren synlig mellan tallarna. Jag visslade och han tvärstannade i diket. I kikaren så såg jag att det var sly i vägen så jag fick vänta tills han kom upp på vägen.
Tyvärr så vinkade tjuren ifrån mig när jag skulle till å skjuta så skottet satt högt, säkerligen ryggraden. Så jag fick skjuta fångskott där han lag på vägen.

Linnarådövan e ett bra pass. :) andra älgen på detta pass i år för mig.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar