fredag 4 november 2011

Dagens älgjakt

Dagens kalvjakt gick bra för våran grupp trots det dåliga vädret.

Henrik fick skjuta en kalv i morse på mitt pass men eftersom jag gick med hund så fick han sitta där istället. Kul för Henrik att få skjuta en älg i år också.


Det gick trögt för både Åke, Bengt och för oss, inga säkra upptag på älg. Jag gick med krille och hans jämthund Sako från Hammerdal. Sako låg ute bra och sökte men hittade ingen älg. Inte nå bra förutsättningar för hundarna när det är dimma, regn och vindstilla.


I morgon tar vi nya tag.


Var och provsköt 222an i dag också och efter ett par skott så började jag få de i centrum.

Första tre skotten (de kryssade) blev riktigt dåliga, men det var ju mina tre första med bössan och siktet.

Därefter sköt jag kring 5 cm över och sedan så sköt jag fem till (ej markerade) och 4 av de satt helt ok.


Det ska i alla fall bli en ny kikare till veckan, trivdes inte alls med den kikaren som följde med. För lite förstorning och för stort kors/riktmedel i kikaren.


Published with Blogger-droid v2.0

1 kommentar:

  1. Hejsan !
    Det är inte fel på kikaren det är fel på skytten *s*

    SvaraRadera