fredag 19 april 2013

Bäverjakt med lyckat resultat

Årets första Bäverjakt för min del slutade verkligen bra.

Satt mig på pass vid halv åtta och fick direkt upp pulsen när en gräsand kom simmade förbi mig. Strax efter åtta så fick jag se en bäver komma simmande mot mig och den höll på och simma fram och tillbaka länge innan den gick upp på land i 5 sekunder, dock så tyckte jag att den satt lite väl nära ån så att jag avstod skott. Den började återigen, simma fram och tillbaka, hit och dit, innan den gick upp på land och jag kunde avsluta det hela.

Var även och kollade aktiviteten på två andra ställen och jag hittade ett nytt ställe med aktiv bäver på. Dock så var det lugnt på de andra ställerna.

I morgon så blir det inte någon tävling men eventuellt fritidspimpel. På söndag är siktet inställt på Bensjön i Bräcke.


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Nisse, Östersund23 april 2013 kl. 12:14

    Grattis till bävern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, Det lär väl bli någon till i Maj då det är tänkt att jag ska guida lite.

      Radera