lördag 27 april 2013

Gåxsjön Lövberga

Sämre fiske i dag än sist vi var här, i påsk. Fisken var mera utspridd så att det var bara att borra och borra. Fick man fler än 3 st i något hål så var det väldigt bra, i alla fall för mig. Jag hade 50 % mört, Bergman hade fått mycket fin matmört hörde jag Största abborren i dag var en fin storkilos på 1,4 kg, fångad av någon hemmafiskare tror jag.

Vinnare i dag blev Bergman, 15450 g. 2a, Peo Nilsson 14,3 kg därefter minns jag inte men resultatlista finns på ulriksforsarnas hemsida.

Lars-Åke Hagström vann veteran på 11,7kg.

Jag hade 6494 g och kom 10a, Jens hade 4500 g och kom på plats 14.

Föret var bra på vägen ut men väldigt dåligt på väg in..


I eftermiddag så var vi och fiskade på en intilliggande sjö och det nappade någon enstaka Abborre i nästan varje hål. Ida fick upp sin första gädda på pimpel också efter Coachning av Jens.


I morgon blir det Gåxsjön i Kakuåsen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

  1. tror hemmafiskaren kommer från storfiskarna :)

    SvaraRadera