måndag 27 maj 2013

Gäddtävlingen Jättendalssjön

Det blev strålande sol men ganska hård vind i går då det var tävling på Jättendalssjön.

Vi var 15 båtar med i tävlingen och reglerna var enkla, Längst gädda vinner. Fota gädda på måttbrädan och släpp tillbaka den.


Jag fiskade tillsammans med Morgon och det började bra för oss tills jag blev av med mitt "heta" drag. Jag fick på en gädda som såg ut att väga 1,5 kg men helt plötsligt så blev det en jävla rusning. Vevar in och får se att en ca 6 kilos gädda sömn in baklänges, snarad runt bakre kroppen och en meter längre bort kommer en gädda på ca 1,5 kg med draget i munnen. Tyvärr så mister jag bägge Gäddorna och draget.. Vi fick ihop 15-20 Gäddor och den längsta var 83 cm och blev 6a. Det fanns andra båtar som hade fått betydligt större Gäddor. Erik och hans kompis vann på en som vägde närmare 9 kilo och var 113 cm lång. Därefter så var det tätt i listan med fina Gäddor. Det kom upp 4 Gäddor som var längre än 104 cm.


Riktigt roligt med bra gäddfiske och dessutom tävling!


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 kommentarer:

  1. Eran var ju riktigt fet! Tycker att gäddorna var roktigt fet för å vara så tätt efter leken, riktigt roligt var det och tur med vädret hade vi också!

    SvaraRadera