söndag 5 januari 2014

Älgjakt Ståndskall

Två dagar av älgjakt har passerat.  I går när jag hade Morgan som följeslagare så gick det ont för oss.
I dag så gick det desto bättre för mig i alla fall. Släppte Alice där vi slutade igår och det visade sig att det hade gått ko och kalv där sedan igår. Upptaget kom och det blev fast ståndskall efter 150 m. Gör försök nummer ett för dagen att smyga in på ståndskallet men med den hårda skarsnön och vindstilla så blev det riktigt svårt.
Kom in på 70 m men då blev det sken i 170 m och därefter ståndskall igen i tät ungskog. Smyger mig efter en väg men tyvärr så blir det sken åt fel håll när älgarna har 60 m kvar till vägen.
Resten av dagen tillbringades på fel mark och jag var upp på ståndskallet och försökte kalla in Alice två gånger till utan resultat. Tillslut så kunde Hans koppla henne när älgarna passerade en väg.
Rolig jakt för mig och övriga hundförare hade också tag på bra med älg, dock inget skjutet den här helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar