tisdag 22 april 2014

Binnsjön & Sundsjön

I går så var det Vikinganappet, en tävling med mycket prestige och väldigt många duktiga pimpelfiskare. Vikinganappet som brukar vara på Revsundssjön, var i år på Binnsjön, pga dålig is. Isen var även dålig på vissa ställen på Binnsjön då Sonny Wiberg var å blötte benen två gånger.
Fisket var svårt och i de flesta tyngre påsarna så fanns det mört. För min egen del så blev det bara ett gäng abborrar som vägde strax under 8 hekto.
Vinnare Vikinganappet 2014 blev Påven på 6,3 kilo. CFC's Nyaste värvning, David Ödmark tog förstaplatsen i Juniorklassen.

Därefter så var det dags för Kvällstävling på Sundsjön, norra delen. Många valde att åka hem innan men jag tänkte ge stället en chans.
Jag siktade på Stengrundet men väl framme så visade det sig vara Studsmattehålan...  Dock så fick jag en öring och en abborre alldeles intill. Så nu vet jag att det alltid är bra fiske vid studsmattor.
När tävlingen var slut så hade jag även fått en sik och ett gäng såabborrar men det räckte inte långt. Vinnaren hade närmare 8 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar