tisdag 1 mars 2011

Strålande sol på Fjärden


Friluftdag på skolan idag så jag fixade lite friluftsdag på annat håll. Toppen väder, strålande sol och svag vind. Det var en hel del folk på isen idag, Fem norrmän, Två Alnöbor (Örjan o Wissman), en Kramforsare (Klas) och sedan jag då, och lite andra fritidspimplare.
Det nappade på idag också, gick som vanligt runt och letade fisk, och de fanns lite var stans. Tog med mig en Norsk från hans "mindre" bra fiske och parkerade honom på ett område med fisk. Han drog bra med fisk när jag lämnade området för att kolla läget för resten på isen. Han hade garanterat över 20 kilo idag, flera av norrmännen hade över 15 kilo. (vet inte exakt)


Det blev en ganska lång vandringtur idag, men det gör ju inget, motion är alltid motion och det behövs alltid.



 Svårt å se, men det var en tjädertupp på vägen påväg ned till fjärden. Syns i mitten av bilden typ.


 Sjukt väder idag, drömväder. Jag fiskade utan mössa hela dagen och har inte frusit ett dugg

Tror denne norrman hette Runar och han gillar verkligen Björköfjärden, för gången han var här var i går, men han återkommer igen till Superpimpeln med all säkerhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar