lördag 12 mars 2011

Superpimpeln Björköfjärden lördag

Nyss hemkommen från Resturang Brandstation där det var/är Bankett. Är riktigt trött nu och ska sammanfatta lite kort.



Det var inte någon så lyckas fiska bra hela tävlingen idag. Högsta vikt hade en Norsk som aldrig varit här tidigare men han är en hejare på tafsfiske enligt flera norrmän. Tror han hade drygt 24 kilo, inte säker.
Som sagt så lyckades inte någon fiska bra hela tiden och få stor fisk så vikterna blev inte så höga. Henrik Lindgren kom nog två om jag inte minns fel.

Jag kom ca 11 och är nöjd med det eftersom det är ju ändå en 11 plats. Men jag kan ju inte säga att jag är nöjd med mitt fiske..
Började vid ett grund och det var jag ju inte ensam om så jag gjorde bedömningen att det inte gick att sitta kvar där men en massa Norskar och andra tokar :)
Begav mig vidare utan resultat, har kanske 15 fiskar första timmen. Vid andra timmen så hittade jag något hål med fisk, fick några i varje hål. Men det tog snabbt slut. När det hade gått 2 ½ timme tömde jag skryllan som vägde ca 8 kilo för att fiska effektivare. När det sedan återstod  30 min så hittade jag fisk och kunde hästdra fin fisk i fyra hål innan tiden var ute. Fick även offra lite tid till att gå tidigare och till att hämta påsen som jag tog ut tidigare.
Det satt även flera fiskare där och de fick också bra. Men i morgon så kommer nog det bli trångt där och fisken kommer att ta slut omgående.

I alla fall så var det riktigt bra i de fyra hålen och det var ju det som räddade mig. Drog allt jag kunde oavsett om fisken vägde 100 gram eller 300 gram. Jagade placeringar då.

Jag är väldigt nöjd med återhämtningen från jätte förlorare till lite mindre förlorare. Trodde inte att min vikt skulle räcka till en 11 plats men det gjorde den.

Nya tag i morgon, Då gäller det!

2 kommentarer:

  1. HEJA EMIL! Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Det kanske börjar att visa sig att det är för högt fisketryck?

    SvaraRadera