onsdag 9 september 2009

Älgjakt innan skolan började...

Kanon pass, Rymligt, Kamin, Utsikt. Jätte bra Pass gjort av Anders..

En vanlig onsdag så kliver Jag upp klockan 7:00 för att åka skolan 50 min senare. Men denna morgon så blev det annat.

Klockan hade blivit ställd på 04:45 för att Jag skulle hinna med lite älgjakt innan skolan började klockan 10:00. Jag följde med Anders Linder som jagar i Långskogs bylag. Jaktlaget har en tilldelning på 4 vuxna och 2 kalvar.. Laget sitter och passar hela tiden därför området är för lite för att släppa hund, Så att det var bara att sätta sig skönt och vänta och vänta på ingenting.. Eller, älg var det som bör ha dykt upp på myren/hygget som passet stod på, Men teorin höll inte..

Jag lämnade passet klockan 08:45 för att snabbt åka iväg till skolan till klockan 10:00 för att sedan vara där till klockan 16:00.. Känns som en tupplur skulle vara skönt nu. Långskogs By Jaktlag för forsätta jaga sina älgar utan mig för nu packas det för Junsele!

Zodiac Team Pro 31



Någon som vet något bra/dåligt om radion ? Skriv! Funderar på att köpa den, Måndag bör Jag har bestämt mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar