måndag 28 december 2009

Säsongens andra Pimpeltävling, Kanonkulan

Det blev en hel del vatten på isen när man hade borrat

Vi trodde på bättre väder idag, men så fel vi hade. kring -9 kraftigt snöfall och blåst. Frös väldigt mycket om fingar och kroppen i huvudtaget. När man frös för mycket tog man på sig vantarna och sprang runt lite på isen vifftande med armarna. Tävlingen avbröts 30 min innan slutskottet.

I starten fick inte någon fisk, vi var ca 7 stycken som borrade runt med 50 m avstånd, inte en fisk. Jag hittar sedan en grundtopp på ca 3 m. Sedan var det flera meter djupare bara några meter ifrån. Jag höll mig runt denna i ca 3 timmar och lyckades lura upp 5 mörtar och 2285 g abborre. Jag trodde att alla andra hade dåligt med fisk så jag tyckte det verkade vettigt att stanna runt grundtoppen, men helt fel val med tanke på segervikten.

Jag fick som sagt ihop 2285 g idag, jag är absolut inte nöjd, men det kunde blivit sämre. Jag fiskade med tafs hela dagen, började med 55an och en svart mysko, sedan bytte jag till 55an och blåmyska. Fick lika mycket på båda.


Grattis Jens, och alla de andra som lyckades fiska i kylan! .

Nya tag imorgon i kylan, men då är det inte tävling, bara träning.
Härligt väder, eller inte.. Funderade ett tag på att springa bort till dessa pimplare, men jag blev kvar på mitt 3 meters grund..

Hade sällskap ibland, och han fick säkert 1 kilo i ett av hålen.

Invägning, Vinnaren Jens Hamrin till vänster



Prisutdelning




Invägning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar