onsdag 30 december 2009

Tyderösundet


Holmö Brygga. Måste vara fullmåne nu?

Det blev en 1 h tur på isen idag, varierande istjocklek mellan 3-6 cm. Ibland så var dubbel is och ibland bara snö och vatten.

Först så körde vi på mitt utpå fjärden för att sedan dela upp så jag (emil) och Lillebrorsan fiskade på ena sidan av fjärden och Fredde, Ankarberg, Dyberg och världmästarn (Tommy Strengelrud) på andra.

Fredde och gänget fick lite ströabborrar och jag och Lillebrorsan hittade ett stort område med fisk men tiden räckte inte till för att komma upp i högre vikter. Mina fiskar var betydligt större är Lillebrorsans (Niklas Strengelsrud). Jag och Niklas körde trekrok medans pojkarna på andra sidan hade tafs.

Vädret var hyfsat -13 och sol. Det var bättre än igår då vi hade -23 så igår spelade vi sällskapsspelet Finans.


Resultatlista dagens pimpel, 13.00-14.00.

Emil Sjöberg, 13 abborrar, 1040g
Jesper Dyberg, 749 g
Fredrik S, 589 g
Lillebrorsan, 14 abborrar, 474 g
Fredrik A, 1 abborre, 114 g
Världmästarn, 0 abborre, 0 g


Känns väldigt bra att vinna idag, men som sagt om det hade funnits mer tid på hade jag förmodligen fått mer. Hittade fisken under sista 15 minuterna.

Ett stängt Café


Påväg ut på isen

Jag och norrmannen Niklas påväg till bilarna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar