tisdag 29 juni 2010

Bäcköringsfiske

Har varit och bäckmetat två gånger förra helgen. I lördags var jag ute med Christer och Micke. Det nappade på bra, tyvär många längre vardringssträckor utan bra fiskeplatser, men när det väl blev det så nappade det bra. Vi en bättre bäcköring på 352 g, inte så ofta man får så stora. Vi måste har fått en 40 bäcköringar i alla fall, alla återsattes förutom 5 st.
Söndags kvällen ville jag ut igen, denna gång blev det jag och Bertil. Det började lite trögt, men efter ett tag så intog jag flera bra fiskplatser på rad, och det nappade och nappade. Tror inte att jag har fått så många fisk på samma ställe någon gång. När jag trodde att det skulle vara slut så nappade det mer fisk. Det måste har blivit dryga 30 bäcköringar för mig, tog reda på ca 15 fiskar, bra storlek på de idag.

Bild kommer till helgen, glömde sladden till kameran i stugan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar