tisdag 24 maj 2011

Km i Strömmingsfiske 2011




 
 
Då var km i strömmingfiske avgjort och årets vinnare blev Johan på 2940 g, Jens tvåa på 2419 g, Fredde trea på 2269 g och jag misslyckades helt och fick bara ihop 1532 g strömming.
Jag envisades med att stå kvar på "samma" ställe hela tiden, samma plats som jag fick så mycket kvällen innan, men det var helt fel val då strömmingen inte kom in dit igår kväll. Så redan i början så tappade jag stor i förhållande till Jens och Johan. Sedan så fick jag väl några ströingar då och då men det hjälpte ju inte..
 
Det var inte alls "samma" fiske som dagen innan, nu fick man mest ströfisk men kvällen innan så var det ett riktigt stim där så man fick alltid flera och man kunde kasta på samma ställe.
 
Nya försök framöver, men ikväll blåser det för mycket tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar