torsdag 23 februari 2012

Kråklock

I dag när jag åkte hem till stan så blev det för ett stopp på Pos... och ett stort inköp. Köpte en maggotburk. Alltid bra att har några fräscha inför helgens dmtävlingar i Övik och Härnösand.

Nästa stopp blev på Norrländska vapenaffären i Skönsberg. Var sugen på att köpa en kråklock och efter att ha spanat in tre stycken så blev det just den här http://www.jakt.se/imgall.php?id=1691&img=1691-2-O.jpg
Det låter väl hyfsat nu men det krävs mycket träning för att få till rätt ljud så att kråkorna blir intressade av det oväsen som jag kommer att ställa till med. :)

I dag har jag varit i skogen nästan hela dagen och kapat och kvistat vindfällen. Var iväg till en mårdfälla i morse och insåg att jag blev tvungen att flytta denna därför den hade blivit väldigt synlig från vägen.
Hade det i bagaget ett tag men det tog inte lång stund innan jag hittade en mårdpassage där jag satt upp fällan. Mården har passerat där fyra gånger i natt.

2 kommentarer:

  1. Hej Emil!
    Jag sitter och övar med lockpipor jag också, både räv och kråka. Vad gör man inte för att hålla grannarna nöjda?!
    Hör gärna av dig om du vill ha sällskap på någon kråkjakt,eller någon annan jakt, framöver!
    Mvh
    /Daniel Magnusson

    SvaraRadera