lördag 11 februari 2012

Tynderösundet levererar!

Har fått lite tid över till bloggning efter dagens pimpeltävling på Tynderösundet som Ykroken anordnade. Har fullt upp med att rensa fisk!

Mitt fiske i dag började jag som planerat på ett ställe där det ofta brukar sitta folk och fritidspimpla. Det visade sig att jag gjorde rätt som satt mig där och jag fiskade med tafs och kunde lura upp någon 200 grammare då och då samt andra blandade storlekar. Fick en över 350 gram och den vägde 620 g.
Efter en timme så borde jag ha gått vidare då jag hade fått 50 fisk men jag fastnade ändå kvar där en dryg halvtimme till, tyvärr.
Därefter så gjorde jag en liten förflyttning och hittade mera fisk där. Jens kom även dit och en fritidsfiskare så vi fick dela på fisken när den väl nappade, eller när den fanns i hålet. Fick något hål med lite fart i annars så var abborren väldigt försiktig och det gick inte få nå många i hålen. Det blev även många bomhål för att sedan hitta ett hål igen.

Jag fick i alla fall ihop 16972 g och är riktigt nöjd med detta. Det var ju ändå första tävlingen för i år. Men nu kan det ju näst intill bara bli sämre resultat framöver tyvärr. :)
Det var inte bara jag som hade bra fiske i dag. Större delen av startfältet hade över 10 kilo och jag kom 5a på min vikt (det säger det mesta). Vinnaren i dag var Janne Johansson på drygt 20 kilo, Grattis!

Många hade roligt fiske i dag och var nöjda samt vädret var kanon så det blev en toppendag på isen.

 Jens fick en otroligt dålig start och tog fel beslut men när jag visade honom fisken så lyckades han skrapa ihop 8 kilo, "bara".

Film från prisutdelningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar