söndag 19 februari 2012

Vinst på Torpsjön

Dagens pimpeltävling är avklarad. Tävlingen började lite segt men jag lyckades plocka ihop några kilon, tyvärr så var fisken liten, mellan 10 g till 50g, mest av de små.

Jag hade väl en fyra kilo när jag lämnade fisken som fanns kvar och bytte ställe. Det fick bära eller brista. Blev en hel del bomhål o letande men tillslut så fick jag till några bra hål o några hyfsade.


Jag slutade fiska med tio minuter kvar men hann gott o väl i mål trots att det var bara 20 min ingångstid.


Väl i mål så hade jag 18750g.


Resultat:

1.Emil Sjöberg 18750g

2. Peter Forsberg 14600g

3. Hans Magnusson 12390g

Sedan vet jag inte men tror att Micke Wikström var 4a.


Satan i Gatan vad kul det är att dra fin fisk, Synd att det inte hann vara längre..


Published with Blogger-droid v2.0.2

3 kommentarer:

  1. grattis,, så mycket har jag inte fått på ett pimpelspö¨
    under hela mitt liv,gäddfiske är min grej 4st över 10kg
    under åren jag fiskat.

    ante/jdal

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ante, Vi får väl ta en grundkurs på jättendalssjön i abborrpimpel :)

    SvaraRadera