torsdag 9 augusti 2012

Årets fjälltur, Ransaren


Det blev en härlig resa till Södra Lappland i år. Det från land på fjället samt fiske från båt i Ransarn. Längtar redan efter att man får komma dit igen. Har varit uppe där nu i ganska många år och det var skapligt med snö kvar i år.
Fisket var lite trögt på fjället men i Ransarn så var rödingen hyfsat på taget. Tror det blev 28 rödingar fördelat på fyra fiskare på dessa dagar.
Jonas som var `våran´ guide utklassade oss i fisket, fick vi en så fick har minst två. :)

När vi fiskade på Ransaren så bodde vi två nätter i Ljusliden som ligger vid Ransarens strand. Verkligen ett fint hus som ägs av Länsstyrelsen.

Bilder från turen

Jag med en fin Ransarröding.




 Vacker öring!

 Det blev eldning med kvistar och ris mitt i natten när det var som mörkast.



Bertil och jag med en nyfångad röding 


Jonas drillar ännu en röding 

Spegelblank! Vi hade verkligen kanonväder! 


Huset i Ljusliden, Riktigt fint. Längtar tillbaka! 

Jonas trollingbåt, riktigt fin! 


 Jonas och Ullis visade att de verkligen kunde det där med rödingsfiske med långdrag.


Det blev en god middag efter heldag på sjön.

Besök Jonas blogg, www.mrnordik.com Klicka här!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tackar, det är blandade bilder som jag och Jonas har tagit.

      Radera
    2. Hejsan, fina bilder. Har vandrat förbi där tidigare men tänkte nu stanna där nån dag då vi nu har barn med och undrar var ni hyrde båt.
      Hälsningar.
      Stefan m familj.

      Radera
    3. Hej! Vi hade egen båt med oss och sjösatte vid dammen. Jag vet att det var någon som körde ut folk med båt där förut men jag vet inte vad han hette. Tror att han var från Klimpfjäll. Hoppas att det löser sig för er!

      Radera