söndag 25 november 2012

Älgjakt, Ko & kalv

Det blev ännu en händelserik dag i skogen. Först fick Hans tag på älg och det blev ståndskall/gångstånd. När det gick löst så fick han se benen på flera älgar. Bengt och Sivert fick se en Ko som Tösa och Kia kom med. Även Greger och Hans fick se en kviga sedan.


Sedan var det min och Mollys tur att hitta älg. Upptag 300 m ifrån mig och det gick hon skällde en stund innan det blev tyst. Efter en kort stund så hörde jag hur några kvistar knäcktes strax nedanför mig och jag förstod att älgen/älgarna kom och ställde sig nedanför mig, ca 100-200 m. Efter 5 minuter så hade även Molly letat sig dit och hon börjar skälla. Hon fick skälla en timme innan det gick löst. Jag var in på ståndet så att jag såg älgarna, dock så var jag inte helt hundra på att det var två stycken men jag tyckte att jag såg två en sväng. Dock så såg jag att en ko stirrade värre mot mig och lyssnade åt mitt håll då Molly var till mig och hoppade mot mig en gång. Och strax efter så gick det löst. Vi följde efter spåret och efter ett tag så fick Greger se ko med kalv passera ut ur området.


Nya tag nästa helg, då är det förmodligen spårsnö också.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar