lördag 10 november 2012

Älgjakt o Ståndskall!

I dag så gick jag med hund, hälleforsaren Molly. Endast kalvjakt var det. Det blev en längre promenad med 8-9 km för mig och 25 km för Molly.

Det tog tid innan vi fann någon älg. Jag stod i valet om jag skulle vända och börja gå åt andra hållet men jag gick tio meter till så att Molly fick söka ut en gång till på en udde. Det är då som upptaget kommer och Molly skäller i fem minuter innan hon kommer tillbaka till mig. Tyvärr så var hon väldigt feg och jag får stötta henne hela vägen tillbaka till älgen och hon skällde på bra trots att vi inte såg den. Tillslut så kommer vi fram till älgen och jag får se halva kroppen på en ko som kom fram på 10 m.

Molly öste på riktigt bra, dock så stod hon bredvid mig.

Jag lyckades inte se någon kalv men det hade lika gärna ha stått en kalv bredvid utan att jag hade sett det. Sedan gick det lös och en ko sprang förbi Hans och Bengt.

Ett stort framsteg för Molly, dock så var hon väldigt feg men hon är ju fortfarande ung.

Nya tag i morgon, även då som hundförare.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar