torsdag 12 december 2013

Rävjakt

I dag var jag själv ute och jagade räv. Jag släppte Bella på ett spår och efter 1 km så blev hon stilla på gpsen. Jag tog med mig Bosse och kollade hur grytet såg ut. Rejält med sten och trångt som bara den. Insåg att det skulle bli svårt att hinna skjuta på den här räven. Kopplade Bella och släppte Bosse.
Bosse arbetade på bra och räven flyttade sig men lämnade inte grytet trots att Bosse bröt flera gånger. 

Efter drygt 1,5 h så hade jag sett räven när jag kollade mellan några stenar och troligtvis så kände han sig inte trygg längre för att han började röra sig runt i grytet igen. Jag sprang 15 m till det bästa stället att passa på och jag hann knappt fram innan räven kom ut och jag kunde skjuta den.

Lyckad Rävjakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar