lördag 7 december 2013

Rävjakt

I dag så blev det i alla fall Rävjakt. Morgonen började dock med att jag släppte Bella på ett mårdspår. Mården låg endast 130 m från vägen vid några stenar men tog snabbt till flykten och Bella drev i ytterligare 150 m innan mården kröp under en sten. Jag jävlades länge och petade men mården stannade där inne. Under tiden som jag höll på så var det även en älg och smög intill mig, jag såg spåren när jag gick till bilen. 

Under tiden så höll Pella på med att jaga ut en räv i ett gryt för att sedan släppa Bosse på den. Efter flera timmar så började vi gräva i vägbanken och tillslut så gav sig räven iväg. Vi släppte på Greven och räven sprang i 500 m innan han gick under en stuga och där kopplade vi Greven.

Vi kontrollerade aktiviteten vid några andra gryt också och vid ett av de så var det en räv hemma. Efter en timme med bland annat ett bomskott så fick Engberg chansen igen och kunde skjuta räven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar