söndag 30 mars 2014

Hedsjöpimpeln

Årets Hedsjöpimpeln gick på grannsjön Mellansjön. 451 startade i den öppna klassen och det var säkert 20 startade juniorer också. Roligt att se!
Fisket var varierande på sjön, många fick fisk så det var ju bra men drygt 450 personer på den "lilla" sjön är ju lite speciellt. Jag fick fisk i mitt första hål men efter det så fick man gå minst 70 m för att borra nästa på en oborrad yta.
Jag fick ihop 2926 g tillslut och det var 2 mörtar resterande abborrar. Baddarn hade 3,6 kilo och Johan och Berga hade väl kring kilot skulle jag tro.
Flera i toppen hade mört i påsarna som de hittade på slutet av tävlingen.
Vinnare i dag blev Janne Johansson på 5,9 kg. Grattis!
Därefter så droppade det sakta neråt och jag hamnade väl på plats 30 kanske.

Nu är det bara att jobba hårt en veckan igen men i och med sommartiden så finns det tid efter jobbet att fiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar