söndag 16 mars 2014

Sundsjön och Bensjön

En mycket trevlig helg i Gällö har passerat. Jag bodde på campingen med Muran, Evelina, Calle och Magnus. Riktigt bra sällskap.
Tävlandet började i går på Sundsjön i väldigt hård vind med snödrev som följd. Jag hade egentligen misslyckats den här tävlingen när jag åkte från Sundsvall. Jag hade åkt hemifrån utan broddar och det var rena självmordsförsöket.. Höll på att ramla mängder av gånger och tre gånger så var jag nere för räkning. Fick ändra taktiken rätt rejält då jag fick kämpa för att överleva och inte blåsa bort.
Dock fanns det de som hade det sämre, tex Evelina som gick igenom isen och blev blöt till knäna, 150 m ut från starten, när vi gick ut.
Fisket var inte på topp igår med riktigt bra ändå för de som hittade fisken och gjorde rätt. Högsta vikt var 17 kilo och det var Leif Olofsson. Peo Nilsson vann veteranklassen på ca 14 kilo. Nå, riktigt bra var det.
Många hade kring 6 kilo.
Jag hade bara 3,7 kilo..
I dag var vi på Bensjön och det var kanonväder. Svag vind och strålande sol. Fisket var som vanlig bra och vinnaren i Veteran, Raul Steiner hade ca 17 kilo. Baddarn vann i senior på ca 13,2 kilo och jag kom 11a tror jag på 9,1 kg. Många påsar vägde 7-10 kg i dag.
Bensjön levererade som vanligt bra fiske.
Nästa helg så är det Dm-serietävling på Vegsjön i Härnösand, men dit åker jag inte. Har hört att det är PKnordic-nappet på Tavelsjön i Umeå också. Blev riktigt sugen på att åka dit.
Återstår att se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar