tisdag 3 november 2009

Piléjacka T&P Björnen


Var nyss och hämtade två likadana jackor från posten som jag och Leif hade beställt från ITAB. Jackan känns kanon. Såhär stod det på ITAB´s hemsida:
Yttertyg av smidig fiberpäls pilé. Fodrad med LTD-liner laminerat på en flanellbärare. Detta gör att du får en mjuk, tyst och komfortabel jacka som samtidigt skyddar mot fukt med bibehållen andasförmåga. Vattentäthet 12000 mm. Andfasförmåga 8000 g/m²/dygn. Fyra fuktskyddade ytterfickor med vattenresistenta blixtlås. Innerficka med blixtlås. Reglerbar ärmvidd, kragvidd och nederdel. Färg Höst-camouflage.
Till helgen blir det älgjakt igen. tror det är 2 vuxna och 5 kalvar kvar nu av tilldelningen på 30 djur. Dags för mig att skjuta en älg nu tycker jag. Vi får väl se hur det går, jackan ska väl inte minska möjligheterna iallafall, förhoppningsvis...

2 kommentarer:

  1. Jag har också varit inne på deras sida och kollat på nya skalplagg till pimpelsäsongen. Verkligen prisvärda kläder. Egentligen vill jag ha Klättermusen, men jag kan inte motivera ett inköp på 12 000 kr för jacka o byxa. Det går bara inte...På Itab får man liknande för 2300 kr.

    SvaraRadera
  2. Okej. Jag är helnöjd med mitt inköp. Lite lång leveranstid bara. Tror det blev nio dagar.
    Jo, jag skulle behöva inhandla lite kläder inför pimplingen också. 12 000 är alldeles för mycket.

    SvaraRadera