tisdag 4 maj 2010

Ikväll hade bäver ännu mer tur

Var ut men Alvar i Långskog ikväll, vi gick ner till ån vid klockan 18.15 och intog varsitt pass.
Jag satt mig på ungifär samma ställe som sist jag var ute. Närmare sju så börjar jag höra bäver gnaga osv, men ser den inte först 5 min senare. Då kommer den fram, simmar en sväng runt hyddan innan det kliver upp på land. Jag siktar, ser att det är lite ris i vägen, men bäver går ännu högre upp och jag kan skjuta. Men innan jag får iväg skottet så glider bävern ner i vattnet igen och simmar iväg längs med ån.. När jag senare gick och kollade efter den, så snodde vinden och den fick vind av mig och plaskade till innan det försvann in i hyddan.

Hade avtryckarn varit lite känsligare så hade skottet gått. Helt otroligt vad tur den där bävern har. Nya tag till helgen förmodligen på bäver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar