lördag 8 maj 2010

Lördag: Bäverjakt både morgon och kväll. En Skjuten


Lördagen blev det helsatsning på bäver, både morgon och kväll. Morgonen gick dåligt, vi besökte två platsen, rörde oss efter bäckarna och spanade, men ingen bäver. Vi såg ett rådjur och lite skogsfågel bara.

Kvällen blev desto bättre. Det blev även två platser då, men inte därför vi inte såg någon på första, utan det var därför jag fick skjuta en bamse bäver. Bävern vägde 27 kilo och är den största bäver som jag har skjutit. I senaste svensk jakt stod det att bävern kan väga upp till 30 kilo. Men det där kan ju variera beroende på om den är vattenfylld med mera. (min var inte det)
Fick se bävern komma simmande innan den gick upp på land och jag kunde skjuta. Jag skjuter främst på land.



27 kilo bäver.. Tog reda på ett lår (det andra var skottskadat) och skinnet.

Morgonpass

En orrhöna, dålig bild, men det är ju ändå tagit med mobilkamera 3,2 mega pixel.

Såg även 2 älgar på lördagskvällen. (ko och kalv)


Plats nummer 2 för kvällen gav ingen bäver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar