söndag 2 maj 2010

Jakten efter Storöringen

Någon som känner igen platsen?

Självklart så blev det fiske i helgen. Började med en tur med båt i Jättendalssjön. Såg några plask i vassen, så antog att vi lyckades pricka i leken därför vi fick inte ett napp.
Eftersom vi (Micke, Christer och jag) är väldigt fiskeintresserad så lämnade vi av båten hemma och stack direkt till Gnarpån och fiskade försökte fiska öring där.
Det tog en stund innan vi fick upp hoppet om att det skulle gå att få fisk i Ån. Jag stod och nötte på ett ställe länge och när jag funderar på att byta plats så hugger det, efter lite trassel runt en stock så lyckades jag få upp en öring på närmare 671g . Fisken var viktigt för oss, för då vet vi att det går att få fisk.
En stund senare så har jag kontakt med fisk igen. Precis i slutet av ett kast så ser jag hur en öring 1kg + är upp och smakar på mitt drag, när drar till så känner jag hur jag snärtar till den, ser hur den sakta simmar ner mot djupet igen. Fick se den en gång till sedan också, men då högg den aldrig, så den blänka till när den vände.
Christer tappade en fisk också, linan gick tyvär av, om det berodde på linskada eller om öringen fick linan i munnen vet vi icke.
Vi var dit en sväng idag också, jag hade på en fisk i början, runt kilo, men den släppte tyvär.

Nu är det jobbvecka igen, men självklart ska jag försöka komma ut efter jobbet.





Fisken var i dåligt kondition. Alltid kul att få en vild fisk (ej inplanterad)

Spinnaren som jag fiskade med, fick 1 och tappade 2 på denna.


Micke hade en dåligt helg, förlorade våran lilla "tävling". Han fick inte känna någon fisk på hela helgen.

Christer fick iallafall känna en fisk, men han hade otur och linan gick av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar