lördag 26 mars 2011

Kilaforsnappet



Blankis och jag hade inte några broddar. Det blev till att glida på fötterna istället.. Det blev i alla fall en jävla resa för mig och det fanns redan nu i låren, antagligen död i benen i morgon på Byberget. Det var 7 km dit jag och Fredde vände.Solen tittade på oss hela dagen typ. Det blåste "orkan" hela dagen också, Skryllan var påväg att blåsa i väg flera gången. Det blev i alla fall över två mil i benen idag..
I alla fall så delade Fredde och jag oss när det var lite mindre än tre timmar kvar av tävlingen. Då hade jag 4 fiskar och Fredde hade 6 stycken. Jag och Henrik Lindgren drog 3,5 km mot starten istället och där avslutade jag mitt fiske innan det var dags att ta de resterande 3,5 till starten.. jag vägde in 2986 g, Henrik hade ca 1600 g och Fredde hade 3050 g. Vi åkte hem direkt men på telefon så får vi veta att vi kom på 18 o 19 plats. Per Nilsson vann på 6,1 kg. Jesper dyberg kom på 16 plats.

Per-Åke Södergårds hade mest av alla, Dryga 8 kilo.

Har kommit hem nu och börjat ladda inför Bybergspimpeln. Benen värker

5 kommentarer:

  1. Per-Åke Södergårds hade mest av alla.
    Han hade över 8kg

    SvaraRadera
  2. Stämmer, Han vann veteranklassen

    SvaraRadera
  3. Nja tror det var "bara" över 7 kg, men jag låter det vara o sagt. Men han hade dagens högsta vikt iaf. Emil skitfiske på dig och spring inte ihjäl dig, du måste hinna fiska oxå ;)
    Mvh Timo H

    SvaraRadera
  4. Timo, Ja, man hade ju önskat att man hade kommit dit jag slutade lite tidigare.. Men man måste få lite motion också, det går ju inte att åka på en pimpeltävling utan att motionera lite innan man börjar fiska....:)

    SvaraRadera
  5. Glömma broddarna ??
    Hur dum kan man va ???

    SvaraRadera