söndag 13 mars 2011

Superpimpeln Söndag (Resultatlistor Cupen och Söndag)

Jörgen Storm går igenom taktiken innan start

Jahapp, då var denna helg över. Får börja med att tacka alla som har tagit sig hit till Sundsvall i helgen och hoppas att vi ses igen nästa år.

Dagens fiske:
Jag började på den plats som jag slutade i går, eftersom jag fick bra det sista 30 min där då. Det som var lite synd var att det var några till som tänkte börja där. Jag är dåligt på att uppskatta men kan det har varit närmare 50 stycken??
Hur som helst fanns det inte så mycket mer fisk där. Jesper fick väl 4-5 kilo i ett hål och det var någon till som fick fisk men det tog snabbt slut och allt var uppborrat. Jag fick kanske ihop 1,5 kg innan det var kört där. Den stora gruppen fiskare splittrades mer och mer men ett gäng (ca 15 pers) höll ihop nästan hela tävlingen. Jag gick iväg från klungan och fiskade mer eller mindre ensam de sista tre timmarna. Tyvär så var det valet helt fel med tanke på att klungan hittade 2-3 hektos som jagade spigg, de högg mormyskorna direkt. Flera fick nog 7 kilo där, vissa lite mindre, det fanns ju vissa som tog riktiga grishål.
Jag såg att de fick fisk men då kändes det försent att gå dit, fick leta egen fisk om det skulle gå att få ihop något alls! Hittade i alla fall några enstaka mega tröga abborrar men annars var det lugnt. När det återstod ca 45 min så splittrades klungan och många drog i väg. Men det gjorde inte Stormen, Jesper och Mankan, de stannade till i "mitt" område och de började dra lite fisk, jag ville ju inte vara sämre så jag fick också en hel del. Det fanns ju en liten fläck obborrat och där stod det bra med fisk i några hål, både Jesper och Stormen drog nog 5 kilo där, jag också för den delen. Tyvär så hann vi inte fiska "klart" där innan klockan slog 14.00 och det var bara att packa ihop.

I alla fall så är jag riktigt besviken på min egen vikt idag, men man måste väl misslyckas för att lyckas ibland också. Jag hade 11582 och hamnade på en 42 plats.

I Superpimpelcupen så fick jag ihop 30340 g och kom på 21 plats. I fjol hade jag en totalvikt på 41806 g. En försämring med drygt 10 kilo alltså.

Nu är det bara att vila händer till nästa helg då det är Dm IND och Dm Lag. Återkommer i det ämnet till veckan.

Här nedan kommer några bilder och Resultatlistorna
Tror och hoppas att jag ska få några bilder av Johan Sjölen också som har varit och tagit kort på folk här och där i dag. Kommer förmodligen upp till veckan så kika in då och se om du har blivit "knäppt".


Henrik fiskade bra båda dagarna och det räckte till en fjärde plats i Cupen.


En hel del folk även idag på isen.

Resultatlistor

Senior



Veteran
Damer

Junior

Superpimpelcupen!

Senior

Veteran
Damer

Junior



Det finns något fel i listorna tyvär som vi redan vet om, säker något vi inte vet också!
Nu har jag printat resultatlistor i en timme, lagomt roligt, men vad gör man inte.. Om ni vill kopiera resultaterna så får ni gärna göra det om ni skriver att ni har fått de härifrån. Ni ska slippa göra detta skitgöra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar