lördag 5 mars 2011

Km i Vintersport


Fy fan är det första som kommer upp i huvudet efter dagens Km i vintersport.

Som sagt så hade vi Km idag, Deltagarna vad Fredde, Baddarn, Berga, Sjölen, Olle, Jens och jag, sju stycken.
Vi hade flera grenar och den med lägst platssiffra vann.

Innan vi började fiska så gissade vi den totala sammanlagda vikten för dagen. Den tävlingen vann Baddarn, tror vi hade totalt 24,4 kg.

Sedan var det dags att börja fiska. Första fisken var en tävling och den vann jag då jag fick en fisk direkt i första hålet. Sedan var det Km i ruta, Den vann Jens. Det blev väldigt trång då man fick sitta borrlängds avstånd mellan varandra om man ville.
Därefter så blev det kasttävling, Den fisk man fick först skulle man nu kasta så långt man kunde i motvind, 20 ca 17 m/s. Den tävlingen vann Berga.
Därefter så blev det Springborrning, Springa 30 m sedan borra, 30 m till borra, 30 m till borra. Tror att Baddarn vann den.
Därefter så blev det trekroksfiske i en timme, Johan vann den.
Sedan var det tafsfiske en timme som gällde, då vann Baddarn.
Baddarn vann även sista tävlingen som var, Borrning, flest hål på 8 min. Han vann på 19 hål, Jens kom tvåa på 18 hål, Jag trea på 17 hål, Berga tror jag hade 16 hål och Olle och Johan gjorde 14 hål.

Den totala vinnaren med lägst platsiffra blev Baddarn. Jag blev 2a och det var över min förväntan. Trodde inte att jag skulle orka borra 17 hål.

Visst det kanske inte låter så jobbigt, men stöp upp till knäna, så löpningen var ju inte så trevlig. Trippel is, tungborrad nå jävulst å tjock. Alla var verkligen helt slutkörda efter springborrning och mängdborrningen.. Snacka om träningspass.
Det blåste nå enormt idag också, med en byvind på 20 m/s så är det inte så lätt att befinna sig på en sjö.


 Tyvär är inte mina händer i topp trim längre. Har fiskat mycket nu den senaste veckan och har ju dragit över 50 kilo så det känns. Dagens blåst gör att mina händer mår ännu sämre. Blåsten gör att de blir torra och då spricker de direkt och man vill bara skrika när man krokar lös en fisk..

 Nu är fingrarna tvättade och tejpade.


 Här är min borrad efter den sista tävlingen som var borrning. Flest hål på 8 min.

2 kommentarer: