lördag 20 augusti 2011

Abborrar o Gäddor i vassen

I dag var vi ute på förmiddagen i Rensjön igen. Det blev ett par Gäddor och lite abborrar. Största på 6 hekto.

Vi hittade ett grund mitt ute på sjön där det stack upp en sten. Självklart så ankrade jag där. Det blev någon mindre Abborre innan jag drog på en 250 grams Abborre. Jag hann känna att det var en Abborre innan det helt plötsligt blev väldigt tungt. Då insåg jag att det var en gädda som hade huggit på Abborren. Det blev några rusningar innan gäddan tappade abborren som satt fast på min lotto spinnare. Jag hann bara veva en meter innan gäddan återigen hugg på abborren. Det tjurhöll ett tag innan den släppte. Jag fick upp min Abborre, något sargad och kunde fortsätta fisketuren. Gädda vägde ca 5 kilo.

Det ska komma upp kort på gäddan med abborren på måndag. Nu blir det lite mat innan vi gör ett nytt pass i en annan sjö.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar