tisdag 23 augusti 2011

Gäddan som inte ville släppa min Abborre!

När Frida och jag var på fisketur i Junsele så var det en gädda som skulle ha min abborre. Jag kastade ut min lottospinnare och fick på en matabborre. Plötsligt så blev det tyngre och jag förstod att det var en gädda som hade huggit på min abborre, som satt fast på spinnare. Efter en stunds fight så vann jag striden mot gäddan och fick behålla min abborre.







Här har gäddan tappat abborren men den tog snabbt ett nytt grepp om den.



Tillslut så gav gäddan upp så jag fick min abborre åter. Tyvär lite mörbultad och sargad så det blev ingen mat av den..

2 kommentarer:

  1. HAHAHA!
    jag har råkat ut för liknande.
    jag metade med min tjej och hennes familj, vi var ca 7 pers. Ingen av de andra vågade ta i fisken så jag fick kroka av allt vi fick upp.
    nu var det så att jag stod lite längre upp på en klippa med tjejens syrras son. Då fick de napp nedanför och ropade på mig. Så jag knallade snällt ner och skulle hjälpa dom kroka av. När jag kom ner vevade jag in aborren till strandkanten och precis när jag skulle ta tag i den så kom en gädda på ca 3 kg och högg den och sen låg den bara där vid strandkanten med aborren i käften. Jag höll på att garva läppen av mig av den sjuka synen och blev helt paff.
    Jag tänkte "vad fan ska jag göra nu". Men så försökte jag dra loss gäddan, den vägrade först så jag fick bli lite brysk. Då släppte den rätt motvilligt och jag pustade ut. Aborren låg dock kvar vid kanten och 5 sekunder senare så small det till och gäddan högg igen!! Helt galet...men till slut fick vi loss aborren. och gäddan fick bli hungrig!

    SvaraRadera
  2. Haha, spännande, detta har hänt mig några gånger tidigare också, men det var den första gången jag fick kort på det.

    SvaraRadera